Friday 1 July 2011

~ kerana kita bukan sempurna ~

ya Allah... sedih tatkala teringatkan akan diri....
kuatkah diri ini... layakkah diri ini....
sekarang ramai yg ingin mendekatkan diri kpdMU....
Alhamdulillah... semakin ramai...
tp di dlm yg ramai2 tu, amat sedikit yg betul2 ke arahMU....
lurus jlnnya... tegak imannya.....
ya Allah.... aku takut...
takut aku tidak berada di dlm golongan yg sedikit itu....
aku mahu berada lurus di jalanMU....
aku mahu iman ku tegak dan tetap utuh kepadaMU.....
aku mampu??.. ya, aku mampu......
aku perlu berusaha.......
usaha dan terus usaha.....
Allah suka dengan hambaNYA yg terus berusaha......
ya Allah.... nikmat & rahmat yg telah Engkau beri amatlah banyaknya
kepada diriku.... walaupun dulu aku tidak mensyukurinya...
Engkau tetap setia mnecurahkannya....
sehingga sekarang... sehingga aku tidak rasa ada Tuhan selain Engkau......
ya Allah...... aku tidak sempurna...
tp sempurnakanlah kasih sayangku kepadaMU....
agar aku terus berada di dlm jalanMU......

No comments:

Post a Comment