Saturday 25 February 2012

~ PERJALANAN INI ~


masih aku menikmati RAHMAT-NYA

masih aku meniti setiap NIKMAT-NYA

tp apakah aku sedar akan KEMURKAAN-NYA

pabila aku sibuk dengan DUNIA MENIPU DAYA

sehingga aku MELUPAKAN-NYA

tatkala hati sarat dengan NODA

percayakah aku pada KEKUASAAN-NYA


mengenal erti kehidupan ini

perlu pada paksi KETAQWAAN yang tinggi

MUJAHADAH pada jalan yang berduri

agar hati cekal serta tabah menghadapi

setiap ujian cabaran yang di datangi

untuk menguat dan mengukuhkan apa yang di beri

supaya aku kenal pada DIA yang sangat memahami

pada setiap TARBIYAH yang mampu untuk aku menangisi

DOSAN & NODA yang telah mencalari

segenap jiwa dan sanubari


YA ALLAH

ku mohon padaMU

kukuhkanlah IMAN ku

terimalah aku

kekalkanlah aku pada JALAN-MU

agar ku tahu

ENGKAU sentiasa ada dekat dengan ku


No comments:

Post a Comment