Tuesday 29 May 2012

~ Doktor VS Pesakit ~


doktor: assalamu'laikum... selamat pagi.... (sambil senyum paling manis)

pesakit: wa'alaikumsalam.... (monyok)

doktor: rasa macam mana hari nie?? sihat??

pesakit: kalau saya sihat, taklah masuk hospital....(makin monyok)

doktor: Allah kata, kalau kita kurang rasa redha pada ujian DIA.. pasti kita rasa kecewa.. (sambil2 sediakan mesin pemeriksaan)

pesakit: (menangis sambil bercakap) tapi, sakit tau nak kena duk wad hari2... saya mampu bergerak, tp doktor paksa saya baring tiap jam...

doktor: sebab awak perlu rehat yang secukupnya... yang sebenarnya, kita tak tahu badan kita kuat atau tak... sebab kita rasa biasa je... dalaman kita tak nampak... sekarang awak cedera dalaman, tapi awak tau yg dalaman tu cedera sebelum kita buat beberapa check up??

pesakit: baik... tapi saya nak jalan2... (masih merajuk)

doktor: kat dalam bilik nie je.. tak boleh keluar...

pesakit: nak pi taman... tengok matahari....

doktor: kena panggil nurse kalau mcm tu...

pesakit: mesti kena naik kerusi roda... (monyok balik)

doktor: nak tak?? (senyum sinis)

pesakit: baaeeekkkkk... (sambil wat tabik hormat)

doktor: nakalnye dia...

pesakit: mestilah... kite kena ceria baru tak rasa sakit...

doktor: haaa... tu pandai je ckp camtu.... tapi saya tengok, 24jam monyok.... (sambil ketawa)

pesakit: owwhhh.. doktor tengok saya ekkkk... (wat2 marah)

doktor: mestilah... awak kan pesakit saya... kena tengok perkembangan tiap jam...

pesakit: baeekk....

doktor: tak habis2 dengan 'baeekk' dia...

pesakit: (senyum lebar) hehe.. doktor, saya nak exam ngan kawan2 tak nak ambil kat hospital.............

doktor: kena janji, jangan nakal sangat....

pesakit: baeekkk bos... hehe (wat2 muka cumil)

doktor: janji tau nie...

pesakit: (mengangguk tanda setuju + senyum lebar je hari tu) :)


[25/05/2012 - 27/05/2012]

1 comment:

  1. ya Allah... permudahkan segala urusan kami di dunia dan di akhirat kelak...

    aamiin ya rabb...

    semoga berjaya tiah...

    ReplyDelete