Friday 20 May 2011

~ .......................... ~

tidak tahu mengapa.....
bila terbaca suatu artikel tadi tentang sesuatu yang tak boleh aku rungkaikan....
aku jadi takut...
aku jadi resah...
mengapa mereka sering perkatakannya...
mengapa mereka sering menuding ke arahnya...
mengapa mereka sering menuduhnya...
mengapa mereka sering menyalahkannya.....
aku jadi tak tentu arah...
adakah betul???
apakah benar???
tidak silap mataku memandang....
tidak salah akal ku berfikir....
tidak silap hati ku memilih....
tapi aku masih bingung....
masih terbelenggu dengan persoalan....
sekarang nie, hanya 1 sumber rujukan ku....
ya.....
aku perlu bertanya kepada abah....
abah yang pernah melaluinya...
aku pernah juga....
tapi hanya sebentar cuma....
tapi mengapa???
harus yang bagaimana hati ini melihat...
harus yang bagaimana akal ini berfikir???
aku tidak sanggup di kata sbgai hamba yang fasik.....
aku tidak sanggup di kata sbgai hamba yang kufur.....
ya Allah....
harus bagaimana???
ya Allah.....
Engkau berilah aku jalan...
agar hati ini tidak diganggu gugat...
dengan apa yang selama ini aku pegang....
aku hambaMU ya Allah....
aku ciptaanMU ya Allah....
betul....
jalan dakwah itu berliku onaknya...
bersimpang durinya...
tapi mengapa....
ya Allah....
aku masih berfikir ya Allah...
masih tertutup mindaku...
aku sentiasa menerimanya...
tapi.....

wahai HATI.....
lihatlah melalui rasa IMAN....
bukan dari kata SYAITAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!



.............................ya Allah.........................
......................bantulah aku.................
:'(

No comments:

Post a Comment